SZAL WOKÓŁ BIODER

Czasem także był to długi szal, owinięty szereg razy wokół bioder, sczepiony i zawiązany w górze paskiem. Nie wiemy, jak uzyskiwano najważniejszy efekt krynoliny: usztywnienie. Niewiele także wiemy o kreteńskiej biełiźnie. Wszystkie te stroje oglądamy przecież z zewnątrz tylko. Od niedawna zresztą. Sto lat temu podręczniki historii kostiumu nie wspominały nawet o Krecie. Wąską talię uzyskiwały kreteńskie elegantki gorsetem względnie bardzo rygorystycznym paskiem. Na krynolinę zarzucały półfartuszek. Do fartuszka takiego ze zwiewnej materii należał skromny pasek, wyłożony perłami.  Tę sztuczną, zmysłową postawę ubierały dobrze elementy „nowo­czesnej sztuki. Falbanki krynoliny złożone bvłv z plam mądrze skomponowanych kolorów, a czarne loczki nad czołem ułożone w labi­rynt. Reszta włosów, zawsze czarnych, puszczona była luźno w postaci warkoczy, wijących się dokoła ramion, jak święte, kreteńskie węże.

Witaj! Nazywam się Ewa Gocławka z zawodu jestem plastykiem, ale bardzo interesuję się modą. Na blogu znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących mody, stylizacji i urody. Jeśli interesuje Cie taka tematyka zapraszam do pozostania dłużej na moim serwisie!